Novoveské nádraží končí !

Autor : Jindřich Berounský    Vloženo : 06.03.2018 08:28  Přečteno : 239 x   Počet komentářů : 0

V těchto dnech se uzavírá téměř 124 letá historie výpravní budovy nádraží v Nové Vsi nad Nisou, která začala sloužit od zahájení provozu v úseku železniční trati Jablonec n. N. – Smržovka slavnostním vlakem z Liberce dne 12. července 1894.


Novoveské nádraží má velmi zajímavou historii a vzhledem k tomu, že původní železnice Liberecko-jablonecko-tanvaldské dráhy měla velký význam pro nákladní dopravu, která doposud má tradici přímo i v Nové Vsi přepravami uhlí, díky kapacitním problémům sousední železniční stanice Jablonec nad Nisou byla Nová Ves nad Nisou vedle využití v nákladní dopravě jednou ze stěžejních křižovacích stanic osobních vlaků, které se díky častému posunu a obratu zboží na jablonecké nádraží zkrátka nevešly. Kromě manipulačních nákladních vlaků jezdily ještě tzv. přetahy na vlečku do Jabloneckých Pasek s cisternami mazutu. Až do roku 1982, než byla přiřazena pod Jablonec nad Nisou, měla stanice svého náčelníka, resp. přednostu stanice, a do roku 1994 byli ve službě výpravčí a výhybkáři, kteří vykonávali i funkci závoráře. Od roku 1994 do roku 2006 byla Nová Ves železniční stanicí s trvalou výlukou dopravní služby výpravčího, když výhybky a zdejší závory obsluhovali výhybkáři – závoráři. Od 1. května 2006 se stala Nová Ves nákladištěm a zastávkou. Zmizela mechanická vjezdová návěstidla, která byla nahrazena světelnými krycími návěstidly pro případ posunu a obsluhy nákladiště.


 

Provozováno na systému JPRES 2 - Vladimír Pešík ©2013