Péče řádného hospodáře na dráze jinak v Liberci a jinak v Praze

Autor : Jindřich Berounský     Vloženo: 22.01.2021 15:21   Přečteno : 211 x   Počet komentářů : 0

V rámci procesu liberalizace železnice proklamuje Evropská unie (EU), že cílem všech opatření – tzv. železničních balíčků a vztažné legislativy je postupně se zlepšující a efektivnější systém železnice. Jenže EU „národ Švejků“ podcenila. V maličké České republice uprostřed Evropy, rozčleněné na 13 samostatných krajů (bez Prahy), které, ač jsou optikou Evropy nepostřehnutelné, se převážně chovají jako samostatné gubernie a utvářejí si svoje vlastní další „systémy“ bez ohledu na ostatní. V České republice máme tedy opak přívětivějšího systému dopravy a putování veřejnou dopravou přes hradby a různé podmínky jednotlivých krajů a stále větší množství nekoordinovatelných dopravců  je pěkným dobrodružstvím.

 

Dále...

Arriva se rozjela po strmé trati přes Ještědský hřeben,ale s postrkem ministerstva

Autor : Jindřich Berounský     Vloženo: 23.12.2020 14:36   Přečteno : 359 x   Počet komentářů : 0

Adventní čas na české železnici je nebývale rušný. Za velmi podivných a do poslední chvíle zamotaných okolností převzal rychlíky na lince R14 Pardubice – Liberec – Ústí nad Labem v neděli 13. prosince dopravce Arriva vlaky s.r.o.. Motorové vozy řady 843 spolu s přívěsnými vozy 043 s nápisy „Provoz spolufinancován ze státního rozpočtu“ vytvořily konvoj a doslova hradbu kolem libereckého depa, většina strojvedoucích se přesunula na jiné výkony a nejsmutnější byly osobní pokladní, které zajišťovaly v rámci Českých drah (ČD) odbavení cestujících na lince R14, když jejich vlídné úsměvy a mnohaletou praxi vystřídaly nemilosrdně prodejní automaty Arrivy s telefonním sluchátkem. Kdo doufal, že nad pokoutnými zákulisními domluvami „tajemných sil“ kolem Ministerstva dopravy (MD) o angažmá dopravce Arriva vlaky s.r.o. na lince R14, o kterých věděli zaměstnanci ČD i Arrivy od června letošního roku, zvítězí právo, mýlil se. Arriva je prozatím novodobý fenomén české železnice a svým až neurvalým způsobem expanze na české koleje se skandálním a hodně vydatným postrkem MD, kterému doposud svorně přihlížejí další ponížené instituce, jež měly být nade vším povýšeny a řešit to, určuje nové trendy české železnice v oblasti kvality a bezpečnosti dálkové osobní dopravy nezávislé trakce.

Dále...

Česká rozdávačka na kolejích by Ministerstvu dopravy projít neměla

Autor : Jindřich Berounský     Vloženo: 10.12.2020 02:33   Přečteno : 508 x   Počet komentářů : 1

Svaz Odborářů Služeb a Dopravy podal Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) podnět k přezkoumání úkonů objednatele – Ministerstva dopravy (MD) a návrh na vydání předběžného opatření v případě rychlíkové linky R14 Pardubice – Liberec – Ústí nad Labem, která se stala předmětem blamáže a těžko pochopitelných kroků MD.

 

Dále...

Šéf Drážní inspekce jede! Likvidace předchůdce a inspirace Stachanovci!

Autor : Jindřich Berounský     Vloženo: 04.11.2020 22:08   Přečteno : 316 x   Počet komentářů : 0

Bez nadsázky lze říci, že šéf Drážní inspekce (DI) Jan Kučera se aktivně podílí na postupné samolikvidaci a snižování významu svojí instituce. Pod jeho vedením došlo k odebrání části kompetencí DI a redukci 11 míst inspektorů v době zvyšujících se výkonů i počtu dopravců na železnici. Novinkou poslední doby jsou stachanovský závazek zrychlení vyšetřování mimořádných událostí na železnici a „poprava“ předchůdce v čele DI Romana Šiguta.   

 

Dále...

Jak Liberecký kraj údajně dokončuje generační obměnu vlaků

Autor : Jindřich Berounský     Vloženo: 31.10.2020 02:05   Přečteno : 425 x   Počet komentářů : 1

Předně je třeba objektivně přiznat, že určitý historický důvod k novému programu Libereckého kraje „Vymýtit České dráhy a co je německé je hezké“, který dokončuje před ustavujícím jednáním zastupitelstva po volbách nepřekvapivě původní rada kraje, ale bude jej potřeba vysvětlit nové radě kraje, si nějaká ta minulá garnitura na Generálním ředitelství Českých drah v Praze a zejména odboru kolejových vozidel zasloužila, ale dávno. V posledních letech jde o akt neadekvátní setrvačnosti zloby vůči někomu, kdo si ji nezaslouží a pochází zřejmě z doby, kdy do německé Žitavy přijela první Siemens Desira a z Liberce přes domovský Hrádek nad Nisou hejtmana Martina Půty jezdily do Žitavy nestárnoucí motoráčky řady 830, takže zejména setkání nejstaršího motorového vozu ČD 830.012, vyrobeného v roce 1949, s Desirem v roce 2002 způsobovalo senzaci a obdiv železničních fandů z celé Evropy, jaké úžasně fungující muzeum představuje liberecké depo, kde v roce 1980 končil oficiálně i parní provoz v České republice.

Na druhou stranu je nutné připomenout, že nejde žít takovou dávnou minulostí a pokud se dotkneme těch, kteří za resort dopravy v Libereckém kraji alespoň nastrkovali svoje jméno pod dohledem hejtmana Martina Půty, byli to hodní lidé, které nakonec hejtman označil za součást „dopravní mafie“.

Dále...

Fraška výběru dopravce na R14 směřuje k ÚOHS i k orgánům činným v trestním řízení

Autor : Jindřich Berounský     Vloženo: 26.10.2020 20:48   Přečteno : 711 x   Počet komentářů : 0

Zatímco v Evropské unii představuje liberalizace železnice v osobní dopravě a závazku veřejných služeb kultivovaný proces nabídkových řízení nebo regulérních přímých zadání, po kterých přichází zlepšování služeb, v České republice a v podání Ministerstva dopravy (MD) to je obcházení obou výše uvedených postupů, když resort dopravy stále více ovládají soukromé zájmy a nezákonné zákulisní dohody, které přinášejí uspokojování soukromých tužeb a zhoršení služeb. Netransparentní „výběr“ dopravců nebo spíše „česká rozdávačka“ mají toho času obrovský korupční potenciál v souvislosti s víceletými miliardovými zakázkami. Zatím se však nedostaly do hledáčku orgánů činných v trestním řízení, přestože si to zaslouží.

 

Resortu železniční dopravy nepřidává, že mu už 6 let nevládne žádný ministr dopravy, který je pro železnici převážně jen marketingovou loutkou, ale za otěže všeho důležitého na kolejích tahá „tajně“ člověk, o kterém se nesmí mluvit (- šéf poslanců ANO Jaroslav Faltýnek). 

 

Dále...

„Férovka“ vicepremiéra Havlíčka na výletě resortem dopravy

Autor : Jindřich Berounský     Vloženo: 05.10.2020 19:35   Přečteno : 839 x   Počet komentářů : 0

První dějství nekonečně dlouho trvající frašky výběru již v červnu vybraného dopravce je u konce, když vicepremiér Havlíček 5. října oznámil: „Na základě porovnání nabídek a ověření ceny na trhu jsme se rozhodli u linky z Pardubic přes Liberec do Ústí nad Labem upřednostnit společnost Arriva. Ta nabídla na sedm let o 302 milionů výhodnější nabídku než České dráhy. Zároveň nám garantuje, že od půlky prosince obsluhu této trati zvládne s kvalitními vlaky a personálem.“ Kdyby člověk nevěděl, jak to celé bylo, téměř by plakal dojetím, jak je svět v rukách vicepremiéra Havlíčka spravedlivý.  

 

Dále...

Skandální postup Ministerstva dopravy při výběru dopravců na R14 a R27

Autor : Jindřich Berounský     Vloženo: 01.10.2020 18:25   Přečteno : 569 x   Počet komentářů : 0

Ve středu 30. září se uskutečnila videokonference Ministerstva dopravy (MD) se zástupci železničních odborů. Za MD se jí zúčastnil vicepremiér a ministr dopravy Karel Havlíček, jeho náměstkové Jan Sechter a Ladislav Němec, zároveň ředitel odboru veřejné dopravy Ondřej Michalčík. Odborové sdružení železničářů zastupovali Martin Malý a Vladislav Vokoun, Federaci strojvůdců ČR Jaroslav Vondrovic a Pavel Semecký, Svaz Odborářů Služeb a Dopravy Jindřich Berounský.

 

Odborové organizace vyzvaly Ministerstvo dopravy ke zrušení tzv. „rozstřelu“ pro výběr dopravců na linky R14 a R27 z důvodu netransparentnosti a porušení platných termínů pro zpracování jízdního řádu podle § 34a zákona o drahách a Prohlášení o dráze Správy železnic na rok 2021. Jako jediné a regulérní východisko doslova z „nouzového stavu“, který MD svým postupem způsobilo, považujeme pokračování angažmá stávajícího dopravce ČD a vypsání regulérní veřejné soutěže na 15 let mj. s ohledem na potřebné investice do bezpečnosti (ETCS).

Dále...

Angažmá dopravce Arriva vlaky v Libereckém kraji je podepřeno manipulacemi a podvodem

Autor : Jindřich Berounský     Vloženo: 25.09.2020 16:29   Přečteno : 315 x   Počet komentářů : 0

S novým jízdním řádem od konce minulého roku a letos se na kolejích Libereckého kraje povedlo nevídané. V rámci zvyšování atraktivnosti regionální železniční osobní dopravy v kraji pod Ještědem díky novému angažmá dopravce Arriva vlaky s.r.o. přišli cestující mezi Železným Brodem a Tanvaldem o možnost bezbariérově nastupovat i vystupovat, hendikepovaní na větších invalidních vozících o možnost přepravy úplně.

Dále...

Předvolební diskuse ČT na téma dopravy Libereckého kraje odkopala lobbistu Arrivy

Autor : Jindřich Berounský     Vloženo: 22.09.2020 17:16   Přečteno : 285 x   Počet komentářů : 0

V rámci předvolební diskuse České televize (ČT) s kandidáty na hejtmana Libereckého kraje 10. září došlo i na dopravu, kterou moderátor ČTMartin Řezníček uvedl: „A zaměřme jsme se teď na jeden z dalších velkých problémů Libereckého kraje. A tím je doprava. Kraji se ani v tomto konkrétním volebním období nepodařilo splnit sliby a zlepšit zásadně například železniční dopravu mezi Prahou a Libercem, zároveň doprava vázne i mezi Libercem a Pardubicemi, dokonce rychlíky Českých drah na této trati jezdí pomaleji než v době, kdy železnici vládla pára.“

 

Ačkoliv otvírákem dopravy bylo spojení Praha – Liberec, které sám vedoucí odboru dopravy Krajského úřadu Libereckého kraje a podle jeho hejtmana součást dopravní mafie Jan Čáp operlil informací, že vzniká 17. studie, která by měla najít vhodnou trasu železnice mezi Libercem a Prahou, nejvýraznějším trhákem bylo určitě to, že mezi Pardubicemi a Libercem jezdí rychlíky ČD pomaleji než za páry. Nebylo těžké přijít na to, kdo zkreslené informace ČT podsunul a zase se odkopal.

Dále...

 

Provozováno na systému JPRES 2 - Vladimír Pešík ©2013